Click Here

Monday 13 May 2013





Assalamualaikum,


ESP adalah best-seller product di Shaklee. Kalau tidak, masa kan ia boleh kehabisan stok seluruh Malaysia semasa promosi harga runtuh 2 bulan lepas! Ramai yang ambil kesempatan memborong ESP kerana tahu khasiatnya yang bukan sahaja baik untuk ibu menyusu, malah untuk kecantikan, tenaga dan banyak lagi. Memandangkan sebelum ni saya dah pernah story tentang khasiat dan kebaikan ESP Shaklee, jadi entri kali ni saya nak fokus kebaikan ESP khusus kepada ibu hamil.Tahukah anda, diet yang cukup dgn sumber protein kepada ibu mengandung adalah hampir WAJIB?! Mengapa?? Apakah kepentingan protein kepada si ibu dan bayi yang dikandung?

Protein penting untuk perkembangan otak bayi. Otak bayi mula berkembang seawal persenyawaan berlaku lagi! Seperti yang kita tahu, otak manusia terdiri daripada sel dan sel pula dihasilkan daripada PROTEIN! Maka adalah penting untuk ibu mendapatkan protein berkualti tinggi dari saat ibu tahu telah berbadan dua, bagi memastikan perkembangan otak bayi berlaku dgn baik sekali.
Protein sangat penting untuk pembentukan otot. Selain membantu dalam proses kelahiran, protein juga diperlukan untuk membina otot bayi. Tanpa disedari, ibu hamil biasanya kehilangan otot akibat kurang senaman dan pergerakan. Dengan pengambilan protein yang mencukupi, ibu dapat mengurangkan kehilangan otot ini.
Protein membantu meningkatkan sistem imun badan si ibu. Ramai yang tidak tahu, selain vitamin C, protein juga sangat bagus untuk menguatkan imuniti kita. Malah, protein lebih mudah dicerna oleh ibu hamil dan bayi yang dikandung.
Sekarang kita dah pun tahu kepentingan PROTEIN kepada ibu mengandung. Ada banyak sumber protein yang boleh diperolehi drp pemakanan kita, contohnya daging seperti ayam, lembu, kambing.. Kekacang, telur, tempe juga tinggi kandungan proteinnya. Namun sumber protein drp haiwan tak elok diambil dlm kuantiti yg banyak disebabkan kandungan lemak yg tinggi. Selain tu, cara memasak juga selalunya menghapuskan khasiat yang terkandung dalam makanan kita. Ini kerana protein mudah rosak jika diproses dengan suhu yang tinggi.
Sebagai alternatif, ibu boleh dapatkan sumber PROTEIN yang bermutu tinggi daripada ESP Shaklee. Apakah kelebihan dan keunikan ESP Shaklee ini yang membuatkan ia sumber protein terbaik ?



Energizing Soy Protein ini membekalkan 14 gram non-GMO Protein Soya berkualiti tinggi yang mengandungi semua Asid Amino Perlu termasuk 9 Asid Amino Perlu yang tidak dapat dihasilkan oleh tubuh badan manusia.
Energizing Soy Protein membekalkan tenaga berterusan yang bertahan selama beberapa jam selepas diminum kerana iamengandungi 5 jenis Vitamin B yang diperlukan tubuh, serta Kalsium separuh daripada jumlah keperluan seharian
Isofalvones pula meningkatkan fungsi jantung, tulang, payudara dan prostat. Kajian juga menunjukkan soya dapat membantu mengimbangi kitaran hormon semasa proses menopaus.
Energizing Soy Protein ini dihasilkan dibawah kawalan IPP (Identity Preservation Program) bermakna penghasilan kacang soya ini dipantau ketat pada setiap peringkat dari penanaman sehinggalah sampai kepada pengguna.
Diproses dengan air (bukan dengan bahan kimia) bagi mengekalkan sumber semula jadi isoflavones
Dijamin Halal. Tanpa Laktos, kolesterol dan bebas kafein.


Antara lain khasiat ESP Shaklee kepada ibu hamil:

Membantu pertumbuhan plasenta, uterus, penghasilan susu dan untuk membantu aliran darah ibu yang bertambah
Memberi tenaga berpanjangan kepada si ibu
Memastikan kesihatan ibu di tahap optimum
Membantu perkembangan fetus
Membantu mengatasi masalah loya atau angin kerana dapat memberi rasa kenyang lebih lama
Membantu menjadikan kulit bayi yang bakal dilahirkan halus, cantik dan kurang sensitif.

Walaupun ramai pakar mengatakan yang soya sangat bagus untuk dapatkan kulit baby yang sihat, cantik & halus (bukan putih ya), tapi kita juga biasa dengar 'suara-suara sumbang' mengatakan perkara sebaliknya. Ada yang kata pengambilan soya semasa hamil boleh mengakibatkan kulit baby jadi terlalu sensitif (???!!) - well, saya tak salahkan anda.. Sebab saya pun terpengaruh dgn kata-kata sini itu sebelum saya mengenali ESP Shaklee ;)


Ya.. kenyataan itu mungkin benar bagi air soya biasa. Namun, tidak dengan ESP Shaklee. Ini kerana ESP Shaklee diperbuat daripada soya non-GMO yang diproses dengan kaedah berteknologi tinggi bagi memastikan khasiat soya itu sendiri terpelihara, dan lengkap dengan kesemua 9 asid amino yang diperlukan untuk fungsi badan. Air soya biasa mungkin tidak lengkap dengan 9 asid amino ini yang mana kesannya, khasiat protein soya itu tidak dapat memberi manfaat sepatutnya kpd badan.

Khasiat ESP ini telah terbukti dan diakui sendiri oleh ibu-ibu yang konsisten mengambilnya sewaktu hamil. Ini antara testimoni yang dapat dikongsikan:

"Kulit baby cantek... My baby boy dah 5 bulan, tapi kulitnya masih tulus mulus mcm newborn... Tak tau laa kalau dah lasak nnt akan berparut pula... Untuk mommy pula, of course beri tenaga, cantikkan kulit & beri sumber protein secukupnya untuk bayi di dalam kandungan..."
~ Pn. Arnie

"kulit baby sya bersih n takde ruam2 wpun bdn dia smgt. sya consume masa preggy smpi la hari ni. skrg baby sya dh 4 bln."
~ Pn. CT Shamin

"alhamdulilah kulit bby sy cantik n tiada masalah sgt....sy start ambil esp mse kndungan 5 bln smpai skrg bby nk msuk 4 bulan....kulit mamanye pn lembut...papa yg tegur..x tipu tau....hehehhehe...."
~ Pn. Eyna

Siapa yang tak teruja bila baca pengakuan ikhlas ibu-ibu ini kan.. Jika berminat mencuba ESP mahupun sebarang suplemen Shaklee, boleh dapatkan daripada saya.

P/s: Selain ESP, terdapat juga set kehamilan yang tidak kurang hebatnya ;)

** Semua testimoni/penulisan tentang produk yang dikongsi di sini bukan bertujuan untuk merawat, mencegah, mendiagnos atau menyembuhkan apa jua penyakit. Pembaca yang mengalami masalah kesihatan digalakkan mendapat nasihat dari pakar perubatan.


Boleh hubungi saya melalui:

sms/whatsApp: 019-5777753
emel: vaporub86@yahoo.com
fb: Azira Tajuddin
fb page : Tips Sihat & Langsing?
ID Shaklee: 930831




No comments:

Post a Comment

Click Here